Hvad er SMK for dig?

  • Formål: Image kampagne
  • Aktiviteter: Digital, Print, Outdoor
  • Ansvarlig: Michael Knudsen
  • År: 2012-2014

SMK har en vision om at være blandt Danmarks førende nationale gallerier. Desværre har museet et lidt støvet image blandt ikke-besøgende, i sær i den yngre del af befolkningen. Derfor bad de Bates Y&R om at udvikle en kampagne, der skulle børste støvet af museet. Vi skabte nogle skæve bud på hvad SMK kan stå for og bad samtidig danskerne om at give deres bud.

Derfor skabte vi en kampagne som skulle få folk til at tage stilling til hvad SMK er – bogstaveligt talt. Vi havde Facebook app’en som det centrale element, hvor folk på en meget simpel måde kunne få lov til at lave deres egne skilte. At ændre image tager lang tid, men allerede nu er vi godt på vej.

Kampagnen har kørt på Facebook, i print og Outdoor, som POS (på museet), egne medier, go cards.

Hvis du vil vide mere om kampagnen, kan du kontakte Michael Chr. Knudsen.